Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec Iubesc Vinul Romanesc
malta, soimului maltez
Ați auzit de ȘOIMUL MALTEZ? Sunt sigur că da. Este mai mult o legendă. Și un thriller, de tipul best-seller. Adevărata comoară, este, v-o spun eu drept, chiar minunata alcătuire a Maltei, ca o destinație specială pentru turism. O țară care și-a asociat numele unei celebre cărți/și autor: Dashiell Hammet ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
GUVERNUL PARALEL ÎN STATUL PERPENDICULAR 🙂 Un candidat neobișnuit: vine din industria de consum Recent, cu doar câțiva ani în urmă, una dintre cele mai importante publicații economice din România găsea de cuviință să facă un GUVERN PARALEL. Ca o instituție posibilă/potențială, alternativă la guvernare. Am deschis ziarul la PAGINILE REGALE ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
berea, apa minerală. mare preț
De la apă pornesc toate. De la apa cea mai pură. Pentru că tocmai de aia vor ieși bune berele, de la apa de izvor. Apa de munte este cea mai bună băutură sau ingredient principal. Orice ar zice unii, alții, tot apa rămâne băutura băuturilor ...
Read More
AVINCIS
malta, soimului maltez
Ați auzit de ȘOIMUL MALTEZ? Sunt sigur că da. Este mai mult o legendă. Și un thriller, de tipul best-seller. Adevărata comoară, este, v-o spun eu drept, chiar minunata alcătuire a Maltei, ca o destinație specială pentru turism. O țară care și-a asociat numele unei celebre cărți/și autor: Dashiell Hammet ...
Read More
MALTA TRAVEL
Începe Târgul de Turism al României!   Între 15 şi 18 noiembrie 2018, în Pavilionul B2 al Centrului Expoziţional ROMEXPO, va avea loc ediţia aniversară a Târgului de Turism al României. În 1997, ROMEXPO a inclus în portofoliul său un târg dedicat specialiștilor din industria turismului și pasionaților de călătorii ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti expodrink.ro

Editorial VINURI: LUMEA VINURILOR SE SCHIMBĂ

  • Și, totuși, există un potențial nebănuit 🙂

Lumea vinurilor pare că rămâne aceeași și, totuși,  se schimbă, imperceptibil. Cu un gradient. Dar acum aproape cinciprezece-douăzeci de ani – sunt, deja, peste douăzeci și șapte de ani de când am scris, prima oară, despre vin, cu un articol despre Panciu 🙂 –, când am început să mă ocup metodic de lumea vinurilor, n-aș fi bănuit ce lume mare este și cât de mare este încrengătura. VOR FI DOUA ARTICOLE, acesta este primul, iar maine il vom publica si pe urmatorul! 🙂 

Pffoa, ce caldura! Se potriveste perfect imaginea asta 🙂

Dar, ca într-o cursă de maraton, șirul combantanților se întinde tot mai mult, fiecare fiind în altă fază a afacerilor. Tot mai mult asistăm la structurarea & stratificarea intereselor. Înainte, funcționau mai mult afinitățile de grup. Acum, vorbesc interesele de afaceri – și, într-un fel (cel puțin) – este firesc să fie așa, această mișcare să aibă loc. Și, consecință, aproape că nu se mai înțeleg unul cu altul(la producători mă refer – sau se înțeleg cu greu. Unii, care se află mai în urmă, vor să replanteze. Alții, sunt preocupați mai mult de calitatea vinurilor. Alții defilează cu stindardul VINULUI VARIETAL  în mâini – și parcă poți să le spui ceva? Interesul, atât diferă.

Și pe cei ocupați să planteze nu poți decât să-i înțelegi. Ambele interese sunt legitime. Cei care vor să planteze, desigur, vor să-și îmbunătățească și să-și compleze protofoliul de soiuri. Au nevoie, de regulă, de un soi-două sau chiar trei, pentru viitoarele cupaje proiectate. Pentru a naște/izvodi noi vinuri care să-i reprezinte și – de ce nu? – să dea lovitura, cum au făcut unii cu vinul pelin, cu cadarca, cu fiume-ul etc. Cei care vor să replanteze au ajuns la constatarea că via lor este, să zicem, îmbătrânită. Și aspiră la o conversie de soiuri, cu suportul banilor europeni. Interese și interese. Care conturează și colorează mai bine taberele.

Producătorii mari au o viziune macro. Firește, de o cifră de afaceri de 50 milioane euro și un profit de – să zicem – 5 milioane de euro, lucrurile se văd altfel decât de la o cifră de afaceri de o sută cincizeci de mii de euro și de la un profit de numai zece mii de euro.

Dar, atunci, care ar fi motivele de optimism? În primul rând, un potențial enorm, nebănuit, al sectorului vitivinicol, alături de celelalte domenii de pe raza DRINKFOOD și STIL DE VIAȚĂ. Un binom despre care avem impresia că va suna tot mai bine. Laolaltă cu întregul sector agricol. În primul rând, ar trebui să întreb la ce anume din lume am mai fost noi pe locul nouă? Chiar dacă acum ne plasăm pe un unsprezece (sau doisprezece) mondial, potențialul tot poate fi intuit. Sunt câteva mii de firme care acționează în industria vinului sau în domeniile conexe.

 

MIHAIL GALATANU

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Vinuri Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2018 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.