Alira.ro | Datini de vinBorsec-Romaqua Group BorsecIubesc Vinul Romanesc
Este clar deja că inteligența artificială va conduce industria marketingului în direcții considerate Science Fiction acum câțiva ani. Deși guru ca Elon Musk sau Stephen Hawking ne-au atenționat asupra pericolelor la care ne expunem prin adoptarea tot mai masivă a tehnologiei în viața noastră, omenirea a decis, practic, că e ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
Grupul britanic Diageo, numarul unu pe fabricarea bauturilor alcoolice distilate, a incheiat un contract de preluare a companiei Mey Icki din Turcia, cel mai important producător de Raki, fiind băutura tradiţională a tarii din Asia Mica, pentru 3,3 miliarde de lire turceşti (2,1 miliarde dolari). E cea mai importanta tranzactie ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
berea, apa minerală. mare preț
ALBACHER, dar și BORSEC. Și AQUATIQUE! Am vrut să spun că BEREA și APA MINERALĂ sunt la mare preț, mai cu seamă acum, în luna august, când toată lumea tânjește după o gură de răcoare/ și o gură de prospețime ...
Read More
AVINCIS
malta, destinatie pentru indragostiti
Malta, ca destinație turistică, poate fi citită în multe feluri. Unii pot vedea în ea o destinație pentru familiile cu mulți copii, alții o pot aprecia ca un loc pentru oamenii singuri. Ea se pretează perfect la toate acestea. Poate fi ca un tricou simplu, care se lasă purtat la ...
Read More
MALTA TRAVEL
Este clar deja că inteligența artificială va conduce industria marketingului în direcții considerate Science Fiction acum câțiva ani. Deși guru ca Elon Musk sau Stephen Hawking ne-au atenționat asupra pericolelor la care ne expunem prin adoptarea tot mai masivă a tehnologiei în viața noastră, omenirea a decis, practic, că e ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucurestiexpodrink.ro

Editorial VINURI: LUMEA VINURILOR SE SCHIMBĂ

  • Și, totuși, există un potențial nebănuit 🙂

Lumea vinurilor pare că rămâne aceeași și, totuși,  se schimbă, imperceptibil. Cu un gradient. Dar acum aproape cinciprezece-douăzeci de ani – sunt, deja, peste douăzeci și șapte de ani de când am scris, prima oară, despre vin, cu un articol despre Panciu 🙂 –, când am început să mă ocup metodic de lumea vinurilor, n-aș fi bănuit ce lume mare este și cât de mare este încrengătura. VOR FI DOUA ARTICOLE, acesta este primul, iar maine il vom publica si pe urmatorul! 🙂 

Pffoa, ce caldura! Se potriveste perfect imaginea asta 🙂

Dar, ca într-o cursă de maraton, șirul combantanților se întinde tot mai mult, fiecare fiind în altă fază a afacerilor. Tot mai mult asistăm la structurarea & stratificarea intereselor. Înainte, funcționau mai mult afinitățile de grup. Acum, vorbesc interesele de afaceri – și, într-un fel (cel puțin) – este firesc să fie așa, această mișcare să aibă loc. Și, consecință, aproape că nu se mai înțeleg unul cu altul(la producători mă refer – sau se înțeleg cu greu. Unii, care se află mai în urmă, vor să replanteze. Alții, sunt preocupați mai mult de calitatea vinurilor. Alții defilează cu stindardul VINULUI VARIETAL  în mâini – și parcă poți să le spui ceva? Interesul, atât diferă.

Și pe cei ocupați să planteze nu poți decât să-i înțelegi. Ambele interese sunt legitime. Cei care vor să planteze, desigur, vor să-și îmbunătățească și să-și compleze protofoliul de soiuri. Au nevoie, de regulă, de un soi-două sau chiar trei, pentru viitoarele cupaje proiectate. Pentru a naște/izvodi noi vinuri care să-i reprezinte și – de ce nu? – să dea lovitura, cum au făcut unii cu vinul pelin, cu cadarca, cu fiume-ul etc. Cei care vor să replanteze au ajuns la constatarea că via lor este, să zicem, îmbătrânită. Și aspiră la o conversie de soiuri, cu suportul banilor europeni. Interese și interese. Care conturează și colorează mai bine taberele.

Producătorii mari au o viziune macro. Firește, de o cifră de afaceri de 50 milioane euro și un profit de – să zicem – 5 milioane de euro, lucrurile se văd altfel decât de la o cifră de afaceri de o sută cincizeci de mii de euro și de la un profit de numai zece mii de euro.

Dar, atunci, care ar fi motivele de optimism? În primul rând, un potențial enorm, nebănuit, al sectorului vitivinicol, alături de celelalte domenii de pe raza DRINKFOOD și STIL DE VIAȚĂ. Un binom despre care avem impresia că va suna tot mai bine. Laolaltă cu întregul sector agricol. În primul rând, ar trebui să întreb la ce anume din lume am mai fost noi pe locul nouă? Chiar dacă acum ne plasăm pe un unsprezece (sau doisprezece) mondial, potențialul tot poate fi intuit. Sunt câteva mii de firme care acționează în industria vinului sau în domeniile conexe.

 

MIHAIL GALATANU

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Vinuri Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 8065 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.