Alira.ro | Datini de vinBorsec-Romaqua Group BorsecIubesc Vinul Romanesc
Pentru ca branzeturile frantuzesti merg mana in mana cu vinul, ne-am gandit sa va oferim cateva sfaturi in privinta acestora. Da, stim ca unii dintre voi, poate, nu le suportati mirosul, dar sunt, credeti-ma, super delicioase. Si pe mine ma dezgusta la inceput crusta aia de la suprafata de culoarea ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
ALEXANDRION CENTENAR SEAMĂNĂ CU SKENDERBEU?   Seamănă noul produs al grupului ALEXANDRION, dedicat CENTENARULUI ROMÂNIEI, cu – de altfel - celebra etichetă NEAGRĂ  a produsului SKENDERBEU, care făcea furori, în EPOCA DE AUR, pe la noi? Știut este, sub comunism, au existat câteva băuturi care au făcut vogă în lumea ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
În primăvara anului 2008, Romaqua Group a introdus pe piata berii de la noi brandul Albacher, care a fost fabricat in una dintre cele mai de calitate fabrici de bere din lume, la Sebeș-Lancrăm, conform unei rețete tradiționale care utilizeaza ingrediente 100% naturale. O bere cu adevarat nepasteurizata Albacher face ...
Read More
AVINCIS
Turismul viticol in Romania creste din ce in ce mai mult, prinde vlaga, iar asta se poate observa cel mai bine in numarul cramelor careu au fost construite, special pentru turisti ca sa vina si sa incerce noi vinuri, noi experiente si de a lua la pas podogriile acestora. Avem cu ...
Read More
MALTA TRAVEL
Dupa ce RO-Wine / The International Wine Festival of Romania, alaturi de Laboratoarele Giotto Consulting, anuntasera ca urmeaza sa organizeze un concurs, prin care castigatorul va avea o bursa de studiu de 10 mii de euro. In sfarsit, castigatorul a fost anuntat, iar acesta este arădeanul Alexandru Szikler, inginer viticol ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

Editorial VINURI: LUMEA VINURILOR SE SCHIMBĂ

  • Și, totuși, există un potențial nebănuit 🙂

Lumea vinurilor pare că rămâne aceeași și, totuși,  se schimbă, imperceptibil. Cu un gradient. Dar acum aproape cinciprezece-douăzeci de ani – sunt, deja, peste douăzeci și șapte de ani de când am scris, prima oară, despre vin, cu un articol despre Panciu 🙂 –, când am început să mă ocup metodic de lumea vinurilor, n-aș fi bănuit ce lume mare este și cât de mare este încrengătura. VOR FI DOUA ARTICOLE, acesta este primul, iar maine il vom publica si pe urmatorul! 🙂 

Pffoa, ce caldura! Se potriveste perfect imaginea asta 🙂

Dar, ca într-o cursă de maraton, șirul combantanților se întinde tot mai mult, fiecare fiind în altă fază a afacerilor. Tot mai mult asistăm la structurarea & stratificarea intereselor. Înainte, funcționau mai mult afinitățile de grup. Acum, vorbesc interesele de afaceri – și, într-un fel (cel puțin) – este firesc să fie așa, această mișcare să aibă loc. Și, consecință, aproape că nu se mai înțeleg unul cu altul(la producători mă refer – sau se înțeleg cu greu. Unii, care se află mai în urmă, vor să replanteze. Alții, sunt preocupați mai mult de calitatea vinurilor. Alții defilează cu stindardul VINULUI VARIETAL  în mâini – și parcă poți să le spui ceva? Interesul, atât diferă.

Și pe cei ocupați să planteze nu poți decât să-i înțelegi. Ambele interese sunt legitime. Cei care vor să planteze, desigur, vor să-și îmbunătățească și să-și compleze protofoliul de soiuri. Au nevoie, de regulă, de un soi-două sau chiar trei, pentru viitoarele cupaje proiectate. Pentru a naște/izvodi noi vinuri care să-i reprezinte și – de ce nu? – să dea lovitura, cum au făcut unii cu vinul pelin, cu cadarca, cu fiume-ul etc. Cei care vor să replanteze au ajuns la constatarea că via lor este, să zicem, îmbătrânită. Și aspiră la o conversie de soiuri, cu suportul banilor europeni. Interese și interese. Care conturează și colorează mai bine taberele.

Producătorii mari au o viziune macro. Firește, de o cifră de afaceri de 50 milioane euro și un profit de – să zicem – 5 milioane de euro, lucrurile se văd altfel decât de la o cifră de afaceri de o sută cincizeci de mii de euro și de la un profit de numai zece mii de euro.

Dar, atunci, care ar fi motivele de optimism? În primul rând, un potențial enorm, nebănuit, al sectorului vitivinicol, alături de celelalte domenii de pe raza DRINKFOOD și STIL DE VIAȚĂ. Un binom despre care avem impresia că va suna tot mai bine. Laolaltă cu întregul sector agricol. În primul rând, ar trebui să întreb la ce anume din lume am mai fost noi pe locul nouă? Chiar dacă acum ne plasăm pe un unsprezece (sau doisprezece) mondial, potențialul tot poate fi intuit. Sunt câteva mii de firme care acționează în industria vinului sau în domeniile conexe.

 

MIHAIL GALATANU

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Vinuri Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2018 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.