Alira.ro | Datini de vinBorsec-Romaqua Group BorsecIubesc Vinul Romanesc
A avut loc un eveniment realizat de Wine and Streetfood Festival la Palatul Parlamentului in perioada 20-22 aprilie (in premiera, pentru prima oara!).  Premiera? De ce? Pentru ca Palatul Parlamentului  nu prea primeste astfel de evenimente dedicate vinului, in interior, cu atat mai mult nu ofera in general un eveniment ...
Citește mai mult
Prolectus
Ferma viticola este chiar o idee super buna de afacere. De ce? Haideti sa ne expunem argumentele mai jos. Cererea este in primul rand foarte mare, mult prea mare, mai ales ca se cauta vinurile de calitate, nu posirci! In mod special trebuie sa va folositi de fondurile europene, cu ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
 Tuborg România, parte a United Romanian Breweries Bereprod (URBB), inovează piața de bere prin lansarea unui sistem unic de protecție a capacelor dozelor de bere împotriva factorilor externi: o folie de protecție din aluminiu (Alu-Foil) 100% reciclabilă. Consumatorii pot savura astfel berea direct din doză, fără a fi preocupați de ...
Read More
AVINCIS
Turismul viticol in Romania creste din ce in ce mai mult, prinde vlaga, iar asta se poate observa cel mai bine in numarul cramelor careu au fost construite, special pentru turisti ca sa vina si sa incerce noi vinuri, noi experiente si de a lua la pas podogriile acestora. Avem cu ...
Read More
MALTA TRAVEL
A avut loc un eveniment realizat de Wine and Streetfood Festival la Palatul Parlamentului in perioada 20-22 aprilie (in premiera, pentru prima oara!).  Premiera? De ce? Pentru ca Palatul Parlamentului  nu prea primeste astfel de evenimente dedicate vinului, in interior, cu atat mai mult nu ofera in general un eveniment ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

PÂINEA ȘI VINUL

În anii 90, o expoziție/un eveniment atrăgea atenția în mod special: se numea PÂINEA ȘI VINUL. La acea vreme, BRUTĂRIA BARON putem spune că era abia în fașă. Erau exact anii ei de pionierat. Dacă ar fi știut că se organizează asemenea expoziții, cu siguranță și-ar dorit să participe.

BRUTARIA-BARON-1

Era, în principiu, vorba despre două lucruri sacre, reduse la esențe. Esență de pâine, sfințită, adică ANAFURĂ. Și de vin, la fel de băgată în sfințenie, adică ÎMPĂRTĂȘANIE. Iată deci că această uniune, pâinea și vinul, este veche de milenii, cel puțin două. Două milenii creștine, cunoscute și atestate, deși noi suntem convinși că de mult mai multe.

Pâinea DALIEI BROTAC s-a făcut BRUTĂRIE. Și s-a numit BARON. Așa se face că BRUTĂRIILE BARON au început să fie cunoscute în țară. Pentru că, da, este aici și cazul BRUTĂRIILOR BARON, pâinea nu se face numai cu aluat, ci și cu sfințenie: se spune și o rugăciunea de gând bun, tocmai pentru ca să-i înalțe virtuțile.

Pâine, pufoasă. Uneori alintată, popular, pită – deși pita poate să aibă și însemnătatea unui sortiment anume de panificație. Și evlavioasă. Adică nu cu calități suplimentare, realizate prin stimulente artificiale.
Pâinea Daliei (cu nume de floare, care să se sărbătorească de Sărbătoarea Mare a Floriilor!) poate să poarte, pe bună dreptate, numele de PÂINE TRADIȚIONALĂ.

Și iată, mai jos, argumentele – pe îndelete – prezentate, care fac să fie numită astfel:

FĂRĂ CONSERVANȚI
Pâinea care nu are conservanți este destinată consumului mai rapid, pentru că nu este făcută să stea în rafturi

FĂRĂ E-URI
E-urile au ajuns să ne împânzească peste tot. Înghițite zilnic, E-uile dăunează prin consum îndelungat

FĂRĂ AMELIORATORI
Amelioratorii și potențiatorii de gust sunt suspecți în orice produse alimentare.

TRADIȚIONALĂ, adică păstrează rețetele arhaice, din moși-strămoși, cum se făcea pâinea la români înainte vreme
BRUTĂRIA BARON are o siglă foarte simplă, după cum este și sigla. Cele două spice s-au regăsit, ca mai întotdeauna, și pe blazonul României.
Fondul maroniu-galben trimite la rumeneala discretă a pâinii.
Asta ca să fie ușor recognoscibilă.

PLEDOARIE PENTRU ECONOMIA LOCALĂ/REGIONALĂ
Reîntoarcerea banilor în România: când cumpărăm un produs fabricat în România, o parte mai mare din bani se vor întoarce  chiar în economia locală, în regiunea din care provine produsul.
Se pot, astfel, regenera locuri de muncă, sprijinim o continuitate a afacerilor locale, investim în viitorul producătorilor locali.
De asemenea, în cazul mărfurilor alimentare produsele vor fi mai proaspete deoarece vor face mai puțin timp de la producător până pe raft, iar gustul probabil este mai apropiat de preferințele consumatorului și se presupune că, deopotrivă, utilizatorul este mai bine informat.
Este, în toate privințele, și cazul BRUTĂRIEI BARON.

EVENIMENT:

BARON LA MEGADEGUSTAREA VINVEST
BRUTARIA-BARON-2La finalul lunii martie, în primăvară, BRUTĂRIA BARON a decis să scoată capul în lume. A fost o bună oportunitate, care nu trebuia scăpată, deoarece salonul de vinuri VINVEST este frecventat de mii de oameni – și are și longevitate, în sensul că se va pregăti de a paisprezecea ediție.
Produsele BARON, mai ales cele speciale (specialitățile) au fost bine primite. Iarăși, putem spune, vecinătatea cu vinul, tradițională, nu a făcut decât bine promovării de produs din această zonă, panificație/patiserie.

COPTUL PE VATRĂ
Dacă am spus că e vorba de pâine tradițională, atunci înseamnă că tot la fel de tradițional este și coptul pe vatră.
Metodă tradițional țărănească, are o vechime și un renume pe măsură în România.
Am putea spune că datează chiar de pe vremea poveștilor.
Dar ce poveste minunată ne spune în fiecare zi, ba chiar de treiori pe zi, pâinea, minunată, binefăcută, curată?

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Producatori Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2018 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.