Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec Iubesc Vinul Romanesc
vinuri, 1000 de chipuri, zona fintesti, dealumare
Procesul de vinificatie este dedicat revelarii personalitatii varietale a fiecarui soi, in conditiile oferite de zona Fintesti din DealuMare. Vinurile albe sunt obtinute prin fermentarea la rece a musturilor, limpezite in prealabil prin decantare gravitationala, tocmai pentru a retine prospetimea si aromele caracteristice soiului. Toate aceste procese sunt efectuate in ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
Una dintre cele mai cunoscute firme din lume, Coca-Cola Hellenic Bottling Company a incheiat un contract strategic de distribuție cu Purcari Wineries pentru 3 branduri din portofoliul producătorului de vinuri (sucursala din Moldova mai exact). Contractul a fost incheiat in asa fel incat sa-si aplice prevederile din prima zi a ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
berea, apa minerală. mare preț
De la apă pornesc toate. De la apa cea mai pură. Pentru că tocmai de aia vor ieși bune berele, de la apa de izvor. Apa de munte este cea mai bună băutură sau ingredient principal. Orice ar zice unii, alții, tot apa rămâne băutura băuturilor ...
Read More
AVINCIS
Evenimentul “Degusta Italia” de pe 20 noiembrie (azi), organizat de către Agenția Italiană de Comerț Exterior sub patronajul Ambasadei Italiei în cadrul programului celei de-a Treia Săptămâni a Bucătăriei Italiene în Lume, vrea sa promoveze în tara noastra produsele italienești de calitate superioara din categoria food&wine. F.A.P.I., Frantoi Artigiani e ...
Read More
MALTA TRAVEL
VINVEST, impreuna cu Asociația de Cultură și Promovarea Vinului VINVEST, va organiza in ziua de marți, pe data de 4 decembrie 2018, la ora 11.00, o conferința de presă ce pregateste evenimentul „Vintest 2018- VIN LA EXPO! Iubesc vinul românesc”. Salonul este dedicat promovării soiurilor românești de vin, cu ocazia Centenarului Marii ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti expodrink.ro

Ghidul participantului la degustari

Ghidul participantului la degustari…&more

 

Degustarile de vinuri, sunt evenimente menite sa faca cunoscute pasionatilor de vin, niste vinuri; de un fel, de alt fel, de la un producator, regiune etc. In consecinta, majoritatea perosanelor care doresc sa vina la un astfel de eveniment, vor sa deguste vinurile si sa simta parfumul si aromele vinului; si vor in egala masura sa afle detalii tehnice, curiozitati, noutati si informatii diverse legate de producator, gama, vin etc. Asta presupune respectarea unor reguli. Si anume:

1. Ora inceperii.
Intotdeauna este anuntata ora la care incepe degustarea, ba mai mult, eu ca vizitator anunt ora la care doresc sa “torn vinul in pahare”. Asta inseamna ca organizatorii( restaurantul, somelierul etc.) si-au facut planuri legate de temperatura vinului, preparatele ce vor fi servite la fiecare vin, etc. Daca doriti sa participati la degustare, veniti la ora anuntata, nu dupa 2 ore, si cu aere de vedeta si scandal ca voi nu primiti vinul degustat anterior – ca doar voi ati venit acolo sa beti zdravan, nu sa degustati „asistat”. Intarzierea da peste cap tot programul. In primul rand ca, perosanele care au venit la timp, stau sa astepte pe ceilalti indivizi, mancarea se raceste, vinul se incalzeste; si daca prezentarea a inceput, il deranjati pe cel care vorbeste cel putin, daca nu pe toti participantii, cand veniti voi, galagiosi si dezorientati, cautand masa libera, trosnind scaunele si defiland in toate directiile. Tot ce are legatura cu o intarziere mai mare de 15 minute, este considerata o marlanie.
2. Inhibatorii.
Veniti la o degustare de vinuri pentru a mirosi si gusta vinurile, pentru a intelege asocierea culinara a vinurilor, pentru a va face o parere daca va place sau nu ceea ce degustati. Daca va aprindeti tigarile si comandati cafele sau o tarie(care inhiba si altereaza gustul), de ce va mai bucurati? Si daca unii sunt ignoranti si loviti la cap, ceilalti din jur ce vina au? Se recomanda, ca macar pana se termina prezentarea, sa va abtineti macar de la tigari, caci bauturile nu-i afecteaza prea tare pe cei din jur. O degustare de vinuri e cu totul altceva decat ” un spritz”.

3. Respectul.

Vine un personaj (sommelier, degustator, agent de vanzari, oenolog, etc.) si latra ceva acolo, despre vinuri, despre crama, despre ce vrea el… Se presupune ca doresti sa-l auzi, iar daca nu vrei, macar ai bunul simt sa respecti persoana respectiva.

4. „winelover” & „BYOB”.
In ultima vreme, gratie unor nebuni usor idealisti din lumea vinului, care viseaza sa faca lucrurile altfel, a intrat si la noi in tara grupul de „winelover” si notiunea de „BYOB”.

Sunt cativa indivizi dubiosi in tarisoara noastra care au umblat prin tari straine, s-au intalnit cu oameni, au experimentat si invatat lucruri noi si cativa chiar au atras atentia/interesul anumitor persoane. A se consemna ca aici ma refer strict la problema invocata, nu si la restul actiunilor facute de multi altii.
Stimate inoportun, inopinat participant: unde ai venit matale? La „winelover” party! Serios? De ce? Pentru ca esti… Aha! Pe bune? Cam cat de #winelover esti tu? Pai te las sa te autoevaluezi pe #winelover, asta daca intelegi ce inseamna…
BYOB? Cum ar veni, o noua ocazie de betie! NU, prietene, NU. Si daca nu stii cam cu ce lingura se mananca asta, te invit sa participi macar la un BYOB in afara tarii, apoi te astept sa impartasim impresii…

Photo-credit-eatmedaily.comGagen-Indra

5. PLATESTE !
Stiu ca ti se pare ca totul pe lumea asta ar trebui sa fie moka, iar acel moka ti se cuvine mai ales tie, dar, ghinion, nu este asa. Daca te duci la un eveniment, anuntat cu taxa, plateste-o! Chiar daca ai intarziat, trebuie sa platesti. Si daca nu te trage nimeni de maneca, sa stii ca ai fost observat, notat si catalogat = mârlete! Acum ai scapat, dar data viitoare o sa ai surpriza ca poza ta este afisata la intrare cu un mare „NU” pe ea.
Pomanagii sunt cei ce nu prea au platit lucrurile de valoare, sau cei ce nu inteleg ca totul costa pe lumea asta. Hai sictir!

Si pentru ca nu numai participantii o dau de gard, ma iau si de restul:

1. “Prezentatorul”.
O manifestare ciudata la un astfel de eveniment: moment in care observi o persoana care ridica paharul catre tavan si se uita chioras/piezis la el, in lumina…felinarului chior din carciuma, sau poate la o lustra verde/rosie si incepe sa vorbeasca; cum ca vinul e verde/galben cu dungulite maro…bla, bla, bla. Daca nu a scuipat inca nimeni acea persoana, sa stiti ca nu-i timpul trecut! Nu-I mai cinstit sa spui ca in lumina asta improprie nu se poate evalua culoarea vinului, sa explici cum ca paharul se tine la 45 de grade (unghi, nu tarie) pe un fundal alb si asa mai departe decat sa te prostituezi in lumina obscura? Iti serveste la ceva? Parca telul celor implicati in povestile astea este de a impartasi si de a-i invata si pe ceilalti cum sta treaba, nu a-i baga in ceata mai tare…

2. Carciumarul.

Un fel de zgarcit notoriu peste care a dat generozitatea… taman azi, la degustare. Sa dezvoltam: toata lumea (more or less) vrea profit, in felurite variante; carciumarul, sigur vrea profit, in orice varianta. Te duci si organizezi povestea cu degustarea, faci meniul asociat etc. si-I dai indicatii carciumarului cat sa faca portiile, pentru ca musteriii sa nu se sature ci sa se intarate din degustare si sa comande apoi, pe bani, mancare si bautura. Cum de ce? Pai din simplul motiv ca asa face toata lumea profitul dorit. Si ce faci tu carciumarule? Portii generoase de se satura aia de la al 3-lea vin déjà. Ce fac ospatarii? Aia educati cu cureaua lata de piele la betiile din noptile lungi cu pretenii tai? Toarna in pahare pana lesina reprezentantul cramei. Pai ce dom’le? Daca a cerut? Pai ala e dom’ procuror… Si la sfarsit te miri ca nu ai facut vanzare serioasa? Nici nu vei face. Pana nu pricepi care-i mersul si nu renunti la gandul ca stii tu cum trebuie facut orice, nu meriti profitul.. Si asta se va vedea din ce in ce mai tare.

3. Crama/Producatorul
Vrei sa te promovezi? Vrei sa-ti faci cunoscute vinurile? Vrei sa vinzi? Vrei sa ti se duca vestea? Ai cheltuit niste bani ca sa faci o degustare cu potentiali clienti, bloggeri, degustatori, etc? Si de ce naiba aduci vinurile tale proaste? De ce aduci vinuri albe de 3 ani? Esti cumva masochist? Sau vrei sa vezi daca poti sa vinzi – nimic? In ziua de azi, da, poti sa vinzi ciuciu! Este o oferta atat de mare, la preturi atat de diversificate si accesibile, incat nimeni nu mai sta sa-ti incerce tie toate poshircile, ca poate gaseste al 9-lea vin facut de tine, care este bunicel. NU! So… daca tot arzi gazul, arde-l cu folos.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Evenimente, Vinuri Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2018 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.