Borsec-Romaqua Group Borsec VinVest
Mormantul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu
corteva agriscience, corteva
Cultivatorii de cereale britanici au acum fungicidul Univoq™ pe bază de Inatreq™, o moleculă activă de ultimă generație Corteva Agriscience a anunțat astăzi că Marea Britanie a aprobat omologarea unui produs pe bază de Inatreq™ active. Univoq™ pe bază de Inatreq™ activ, aprobat acum pentru comercializare și utilizare în Marea ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
produse romanesti, cadouri gourmet
Produse exclusiv românești pentru acasă sau cadouri gourmet 🥩 🧀 🍷 ...
Read More
Havana Club Romania
berea, apa minerală. mare preț
De la apă pornesc toate. De la apa cea mai pură. Pentru că tocmai de aia vor ieși bune berele, de la apa de izvor. Apa de munte este cea mai bună băutură sau ingredient principal. Orice ar zice unii, alții, tot apa rămâne băutura băuturilor ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva
turism-grecia, ammouliani-muntele athos, sunrise hotel
AMMOULIANI 2021: O PRIVIRE DE ANSAMBLU Pentru că anul 2020 nu a fost cel mai fericit an cu putință, cauzele sunt știute/în primul rând, așa-numita criză sanitară, ne pregătim, cu entuziasm/și toate forțele, pentru anul viitor. Am putea, credem să ne luăm revanșa în 2021. O REVANȘĂ care nu numai să ...
Read More
MALTA TRAVEL
În una dintre cele mai mari regiuni vitivinicole din țară va exista un muzeu care va transmite vizitatorilor săi istoria vinului din  România și nu numai. Consiliul Județean Vrancea  a anunțat că are aceste proiect pe lista de realizări până îm 2022. Clădirea unde exista înainte Tribunalul Vrancea, din Focșani, ...
Read More
Admitere 2020 - 2021 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Admitere 2020 - 2021 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

Ce au căutat și cumpărat online românii în pandemie

O analiză Google pe baza căutărilor în 2020

Pandemia și măsurile de combatere a ei au perturbat societatea la toate nivelurile, de la muncă și traiul de zi cu zi și până la modă sau vacanțe. Dorințele, interesele și cumpărăturile au fost diferite în 2020, iar acest lucru s-a văzut și din ce au căutat românii pe Google.

Retail-ul online a fost unul dintre câștigătorii ultimelor 12 luni, iar produsele cele mai căutate au fost cele legate de casă – amenajarea ei, biroul de acasă sau grădina. Potrivit datelor Google, produsele din categoria „casă și grădină” au înregistrat cea mai mare creștere în căutările în România în 2020: +39% față de 2019. Munca de acasă a dus la o „explozie” a interesului pentru produse de birou: căutările s-au dublat în 2020, iar în anumite perioade ale anului (noiembrie și mai) fiind chiar triple față de acceași parioadă a anul anterior. Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%), hobby-uri (+25%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (+20%).

Creșteri ale volumului de căutări pe Google în România, pe categorii de produse (2020 vs 2019)

Majoritatea categoriilor de produse au cunoscut două vârfuri ale interesului în căutările pe Google anul trecut. În mod deja tradițional, apogeul în fiecare an în retailul online este atins în perioada Black Friday (noiembrie), ceea ce s-a întâmplat și în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse și servicii. Al doilea vârf a fost la jumătatea primăverii (perioada carantinei), când căutările pe aproape toate tipurile de produse au crescut rapid față de aceeași perioadă din 2019. De exemplu, căutările după livrări de produse au înregistrat în martie-aprilie 2020 o creștere de peste 3 ori, iar în martie, când s-au impus primele restricții, căutările pentru a găsi soluții online – de la filme la magazine, căutări ce conțin cuvântul „online” – au urcat cu 65%.

„Toate tipurile de produse au crescut în căutările pe Google odată cu pandemia. Internetul și achizițiile online au fost soluția pentru mulți atunci când lucrurile s-au schimbat în jurul nostru, iar odată cu trecerea timpului, s-a transformat în obișnuință. Vedem la începutul anului 2021 continuarea trendului început în martie anul trecut, cu aceleași ritmuri de creștere ‘an la an’ ridicate, pe toate categoriile de produse”, a declarat Oana Dumitrescu, Industry Manager Google Romania.

Interesul din căutările pe Google s-a reflectat în vânzările online. Potrivit datelor Euromonitor*, comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior. Cel mai rapid avans l-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricțiilor de circulație, când retailul online a crescut cu 80% față de aceeași perioadă a anului trecut. La nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.

*Analiza “COVID-19’ Impact on Retailing Industry: Romania and Eastern Europe”, realizată de Euromonitor International pentru Google

Filed in: Comunicat de presa Tags: , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2021 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.