Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec Iubesc Vinul Romanesc
Foarte usor! Conteaza, in primul rand, daca doriti sa cumparati un vin PENTRU consum sau PENTRU delectare! Sa stiti ca e o mare diferenta, atat de pret, cat si de calitate (logic). Apoi, depinde si IN CE MOMEMENT dorim sa-l deschidem, precum şi de CU CINE esti la masa. „Producătorii ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
Diageo, care este numarul 1 global pe piaţa de băuturi alcoolice premium, a realizat o tranzactie prin care si-a cedat 19 branduri din fondul său de comert firmei americane Sazerac, contra 550 de milioane de dolari. Obiectul vizat sunt brandurile Diageo, respectiv: Seagram’s VO, Seagram’s 83, Seagram’s Five Star, Myers’s, ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
berea, apa minerală. mare preț
De la apă pornesc toate. De la apa cea mai pură. Pentru că tocmai de aia vor ieși bune berele, de la apa de izvor. Apa de munte este cea mai bună băutură sau ingredient principal. Orice ar zice unii, alții, tot apa rămâne băutura băuturilor ...
Read More
AVINCIS
Evenimentul “Degusta Italia” de pe 20 noiembrie (azi), organizat de către Agenția Italiană de Comerț Exterior sub patronajul Ambasadei Italiei în cadrul programului celei de-a Treia Săptămâni a Bucătăriei Italiene în Lume, vrea sa promoveze în tara noastra produsele italienești de calitate superioara din categoria food&wine. F.A.P.I., Frantoi Artigiani e ...
Read More
MALTA TRAVEL
VINVEST, impreuna cu Asociația de Cultură și Promovarea Vinului VINVEST, va organiza in ziua de marți, pe data de 4 decembrie 2018, la ora 11.00, o conferința de presă ce pregateste evenimentul „Vintest 2018- VIN LA EXPO! Iubesc vinul românesc”. Salonul este dedicat promovării soiurilor românești de vin, cu ocazia Centenarului Marii ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti expodrink.ro

DEGUSTA ITALIA aduce mai aproape de tine Italia!

Pe data de 20 noiembrie 2018 s-a desfășurat la Hotelul Marshal Garden din București evenimentul  “Degusta Italia” organizat sub patronajul Ambasadei Italiei de către ICE-Agenția Italiană pentru Comerț Exterior – Biroul din București. Peste 80 de societăți, importatori, distribuitori, buyeri din marile lanțuri de vânzare retail, Ho.Re.Ca. și magazine de delicatese, wine-bar au savurat gustul inimitabil al produselor alimentare și al vinului “Made in Italy”.

Evenimentul a fost susținut de partenerii media HoReCa., Horeca Insight și Trends HRB și face parte din programul celei de-a treia ediții a “Săptămânii Bucătăriei Italiene în Lume” care are loc în perioada 19-25 noiembrie 2018.  Proiectul, creat și coordonat de Direcția Generală pentru Promovarea Sistemului de Țară al Ministerului italian Afacerilor Externe și Cooperării Internaționale, a fost dezvoltat în Grupul de lucru în care sunt implicate Ministerul Politicilor Agricole Alimentare, Pădurilor și Turismului, Ministerul Educației, Universităților și Cercetări și Ministerul Bunurilor și Activităților Culturale, precum și principalele instituții și asociații care reprezintă bucătăria italiană în lume: Autorități Regionale, ICE Agenția Italiană pentru Comerț Exterior, ENIT (Ente Nazionale del Turismo Italiano), universități, camere de comerț, asociații, școli de bucătărie, rețele de restaurante italiene certificate și societăți din domeniul enogastronomic și design.

“Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume” se desfășoară concomitent în peste 100 de țări de pe toate continentele cu obiectivul de a promova la nivel internațional tradițiile culinare și enogastronomice ca semne distinctive ale identității și ale culturii italiene. Această ediție se desfășoară sub semnul unor concepte precum: calitate, sustenabilitate, cultură, siguranță alimentară, drept la hrană, educație, identitate, teritoriu și biodiversitate. La acestea se adaugă activitatea de punere în valoare a teritoriilor, a itinerariilor artei culinare italiene, precum și ale dietei mediteraneene, unul din elementele care a făcut ca Italia să fie “țara cea mai sănătoasă din lume” (Bloomberg Global Health Index).

În deschiderea lucrărilor, după salutul ES domnului Marco Giungi, Ambasador al Italiei la București și al domnului Filippo Petz, director al biroului de la București al Agenției Italiene de Comerț Exterior,  în cadrul seminarului au intervenit: doamna Iulia Pencea, Consumer Insights Leader la Nielsen România cu o prezentare a pieței vinurilor din România și domnul Bogdan Avramescu, Business Developer la KeysFin cu ilustrarea perspectivelor pieței HORECA din România. Au urmat două testimoniale, făcute de domnul Răzvan Avram wine consultant& blogger UnVinPeZi.ro și de omul de afaceri italian Giulio Da Sacco, asociat și administrator al restaurantului Grano.

În sesiunea care a urmat au fost expuse și oferite spre degustare excelențele enogastronomice ale celor nouăsprezece societăți invitate de Agenția ICE, care reprezintă unsprezece Regiuni italiene. Au fost  organizate, de asemenea, întâlniri B2B între societăți și operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri, buyeri de produse alimentare, buyeri de restaurante, F&B manageri de hoteluri, manageri și buyeri de la vinoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine bar, ziariști de specialitate din presa scrisă și din media.

Produsele expuse au acoperit o gamă amplă: vinuri și vinuri spumoase, brânzeturi, produse pe bază de carne, mezeluri, patiserie și panificație, paste, ulei de măsline și conserve.

Pe durata lucrărilor, SMEG ITALIA, sponsor principal al evenimentului, a pus la dispoziția reprezentanților societăților românești prezenți trei premii din catalogul electrocasnice mici.

Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agroalimentare și vinuri au depășit în anul 2017 cifra de 40 miliarde de Euro (+7,7 % față de 2016), încurajând așteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârșitul deceniului.

Anul 2017 a fost un an excepțional pentru vinul italian, ale cărui exporturi au crescut cu 7% ajungând la 6 miliarde de euro, record istoric absolut.

Italia este țara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine și de indicație geografică recunoscute de Uniunea europeană: 817, din care 294 produse DOP, IGP, STG și 523 de vinuri DOCG, DOC, IGT.  O mărturie în plus a înaltei calități a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legăturii puternice între excelențele agroalimentare italiene și teritoriul de proveniență.

În primul semestru al anului 2018 Italia a exportat către România produse alimentare și băuturi în valoare de 183,1 milioane de euro (în scădere cu 3,8% față de primele șase luni ale anului 2017). Luând în considerare doar țările din Europa Centrală și Orientală, ca piață de desfacere a produselor italiene, România e depășită doar de Polonia și Republica Cehă. În aceeași perioadă a acestui an, România a exportat către Italia, aceeași categorie de produse în valoare de 170,9 milioane de euro.

Principalele produse agroalimentare italiene exportate către România în primul semestru al anului 2018 au fost: legume-fructe (32,5 milioane euro), produse alimentare diverse (23,6 milioane de euro), carne și produse din carne (20,3 milioane de euro), dulciuri (16,8 milioane euro), cafea (15,9 milioane de euro), lactate și brânzeturi (14,1 milioane euro), conserve vegetale (11,3 milioane de euro), pește și conserve de pește (10,2 milioane de euro), băuturi alcoolice (8,6 milioane de euro), paste făinoase (6,8 milioane euro) și vinuri (5,2 milioane de euro),

Principalele produse exportate de România către Italia în aceeași perioada a anului 2018 au fost: produse vegetale, cereale (79,7 milioane de euro), carne și preparate din carne (25,3 milioane de euro), legume-fructe (16,3 milioane de euro), conserve legume-fructe (11,9 milioane de euro), lactate și brânzeturi (6,8 milioane de euro), dulciuri (5,3 milioane de euro), produse alimentare diverse (4 milioane de euro), miere (4 milioane de euro),  alcool și băuturi alcoolice (3,1 milioane de euro), orez (2,7 milioane de euro), ape minerale și băuturi răcoritoare (2,1 milioane de euro).

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Evenimente Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 7644 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.