Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec Iubesc Vinul Romanesc
Vinul pelin a devenit foarte popular in ultima perioada in Romania sau, mai bine zis, a fost popularizat de producatori, unul dintre primii de acest si de succes este Domeniul Urlati din Podgoria Dealu Mare, cea mai mare podgorie din tara noastra. Pentru ca a devenit atat de iubit de ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
Una dintre cele mai cunoscute firme din lume, Coca-Cola Hellenic Bottling Company a incheiat un contract strategic de distribuție cu Purcari Wineries pentru 3 branduri din portofoliul producătorului de vinuri (sucursala din Moldova mai exact). Contractul a fost incheiat in asa fel incat sa-si aplice prevederile din prima zi a ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
berea, apa minerală. mare preț
De la apă pornesc toate. De la apa cea mai pură. Pentru că tocmai de aia vor ieși bune berele, de la apa de izvor. Apa de munte este cea mai bună băutură sau ingredient principal. Orice ar zice unii, alții, tot apa rămâne băutura băuturilor ...
Read More
AVINCIS
ti amo, ammou-liani, ti ammouliani
Ti ammouliani :) Io ti amo, Ammouliani! Dacă am fi italieni, așa aș spune/am spune. Cu temei. Fiindcă noi chiar iubim Ammouliani. Și, dacă te-ai îndrăgostit de un loc, dacă tu chiar iubești un loc de pe Pământ, acela chiar te va atrage- și încă o va face cu mare ...
Read More
MALTA TRAVEL
VINVEST, impreuna cu Asociația de Cultură și Promovarea Vinului VINVEST, va organiza in ziua de marți, pe data de 4 decembrie 2018, la ora 11.00, o conferința de presă ce pregateste evenimentul „Vintest 2018- VIN LA EXPO! Iubesc vinul românesc”. Salonul este dedicat promovării soiurilor românești de vin, cu ocazia Centenarului Marii ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti expodrink.ro

FRUCTOS, o afacere profitabilă într-un domeniu nou

Desigur ca inca exista interes mare din partea mediul antreprenoriat, dar, chiar asa, inca nu putem spune ca piata de FMCG, privinta firmelor care activeaza pe partea de susținere și dezvoltare a comunității locale, este prea dezvoltata in acest moment. Insa, referitor la ultima parte, exista o companie care, de curand, a intrat pe aceasta piata, se numeste Fructos si este o afacere socială care are la baza dulcețurile gourmet. Acestia au atat sustinerea sociala, cat si cea de business. Cum? Aflam imediat.

Totul a pornit de la aceasta tanara, care si-a dorit sa inceapa o afacere de care era pasionata, precum si sa ajute, prin acest intermediu, comunitatea ei, se ai finantare, ai si business. Cam asa am putea noi rezuma in cateva cuvinte povestea afacerii ei. Afacerea sociala a pornit de aici:

„Am auzit de competiția de antreprenoriat social «Fabricat în Țara lui Andrei» (lansată de o companie mare din industria petrolieră – n.r.) și, chiar dacă până atunci nici măcar nu am cochetat cu ideea de a dezvolta un business, m-am gândit «De ce nu?», mai spune Ioana Plopeanu.

Din nefericire, zona in care Ioana dorea sa inceapa business-ul era o zona defavorizata complet, asa ca a optat pentru comuna Gura Ocniței din județul Dâmbovița, o localitate cu un număr ridicat de persoane asistate social și șomeri. Lucrurile pe care s-a bazat antreprenoarea au fost gastronomia și zona avantajoasa din punct de vedere pomicol. Astfel, avea unde sa-si creasca fructele:

„Trebuia să aleg ceva care să mă definească și, pentru că îmi place să experimentez culinar, am ales dulceața. Procesul de selecție a durat aproximativ un an. Inițial au fost 350 de proiecte aplicante și, dintre acestea, la final au rămas doar 20 de proiecte, din care 10 au primit finanțare de câte 32.000 de euro. Fructos a fost unul dintre câștigători”, mai adauga ea.

Dupa anul 2016, anul din care a castigat finantarea, Ioana Plopeanu a inceput sa caute dupa o casa care sa produca dulceață. In 2017 a inceput sa fabrice:

„Chiar dacă am pornit la drum cu cei 32.000 de euro, pe parcurs au apărut alte costuri, astfel că până în acest moment investiția se ridică la peste 60.000 de euro, diferența fiind acoperită din fonduri proprii”, mai spune Plopeanu, care conduce firma Fructos.

Pentru a castiga increderea concetatenilor ei, aceasta a mers sa vorbeasca fata in fata cu cat mai multi dintre locuitor si a reusit sa gaseasca si furnizorii locali de materie primă, necesari pentru producerea produselor ei.

Tanara a respectat inclusiv conditia regulamentului „Fabricat în Țara lui Andrei”, respectiv de a identifica o solutie inovatoare. Nu ideea in sine a fost de putere sa influenteze lucrurile, dar business-ul construit, per ansamblu, a reusit sa produca o schimbare, fie si ea mica, pentru deocamdata.

Si-a inceput afacerea cu 16 sortimente, impartita în două game: produse tradiționale și dulcețuri gourmet.

 

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Analiză, Producatori Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2019 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.