Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec Iubesc Vinul Romanesc
Istoria cultivării viţei-de-vie exista încă din antichitate, primele date pe care le avem despre aceasta practica datand din 8-10.000 ani î.e.n, cunoscand acest lucru printr-o proba: un vas neolitic, cu o vechime de prin 5400 î.HR. Vasul a fost găsit în Munţii Zagros (Iran) şi exista mari sanse ca tot ...
Citește mai mult
corteva Prolectus FGCR
Antreprenorul care a infiintat compania si fabrica de produse distilate, Silviu Zetea, a anuntat, de curand, ca bauturile lui pot fi cumparate numai la comandă. Mare parte din cumparatori sunt romani, lucru de care ar trebui sa fim mandri, caci ce poate fi mai frumos decat romanii care sustin productia romaneasca de ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
berea, apa minerală. mare preț
De la apă pornesc toate. De la apa cea mai pură. Pentru că tocmai de aia vor ieși bune berele, de la apa de izvor. Apa de munte este cea mai bună băutură sau ingredient principal. Orice ar zice unii, alții, tot apa rămâne băutura băuturilor ...
Read More
AVINCIS
Istoria cultivării viţei-de-vie exista încă din antichitate, primele date pe care le avem despre aceasta practica datand din 8-10.000 ani î.e.n, cunoscand acest lucru printr-o proba: un vas neolitic, cu o vechime de prin 5400 î.HR. Vasul a fost găsit în Munţii Zagros (Iran) şi exista mari sanse ca tot ...
Read More
MALTA TRAVEL
Timișoara, în curând Capitală Europeană a Culturii, va găzdui în acest an o ediție specială a Salonului Internațional de Vinuri VINVEST. Ajuns la cea de-a XVI-a ediție, VINVEST 2019 aduce laolaltă- pentru prima dată în țara noastră- vinuri provenind din trei orașe desemnate  Capitale Europene ale Culturii în 2021: Timișoara ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti expodrink.ro

Piața de băuturi spirtoase din România a crescut în utlimii ani

A DOUA PARTE A ARTICOLULUI DE AICI

Ar trebui, poate, să mai adăugăm, și la HOBBY-uri, lecturile (un viciu solitar mai rar, care nu scapă nepedepsit!:), variate, de la SF (fan, pare-se, NEMIRA!) la THRILLER și HORROR – și SPORTUL, cu mare accent/înclinație spre TENISUL DE CÂMP.

Consumul oficial de băuturi spirtoase a crescut în ultimii trei ani

În ultimii ani, trei sau patru, consumul de băuturi a înregistrat un parcurs ascendent. Vestea ar putea fi îmbucurătoare, dacă ar fi luată în afara contextului.

Dar una dintre problemele cele mai importante ale pieței în România este lipsa unui brand de băuturi spirtoase cu tra­di­ţie. Cu suficientă tradiție, am adăuga noi, la spusele de acum vreo câțiva ani ale lui Tudor Furir, care au rămas memorabile.

Fiindcă nici nu au apărut, între timp.

mai mult ţin departe companii interna­ţio­nale precum Pernod Ricard, cu afaceri de câteva miliarde de euro, de investiţii în Ro­mâ­nia, consideră Tudor Furir, managerul de la Pernod Ricard România.

În România nu ai ce să cumperi, afirma el. Dacă vrei să cumperi ceva ca investitor în această in­dustrie – își continua el raționamentul, atunci cumperi un brand care înseamnă ceva pentru populaţia acelei ţări, cu tra­diţie.

Și era capabil să furnizeze un exemplu: țuica. El priveațuica românească ilustrând un exemplu elocvent al nepu­tinţei guvernelor care s-au succedat în ultimii ani.

Din ţuică – spunea el – se poate face un brand, însă nu avem niciun fel de stra­tegie. Și această părere chiar merită luată în cosiderație, deoarece acela care a emis-o are experiență – și cel care conduce unul dintre cei mai mari impor­ta­tori de băuturi spirtoase, cu afaceri de peste 26 mil. euro.

Tudor Furir are în palmares și o copleșitoare experienţă de peste cincisprezece ani în in­dustria dificilă a băuturilor spirtoase, unde nu este deloc ușor să te menții în șea o asemenea perioadă îndelungată. Numai la conducerea Pernod Ricard Ro­mânia a strâns niște (mai mulți) ani bătuți pe muchie, după ce,înainte, a fost country manager al Allied Do­mecq, a cărei companie-mamă din Marea Bri­tanie a fost cumpărată în 2005 de către grupul francez/multinațional Pernod.

POSIBIL STUDIU DE CAZ: PALINCA ÎNREGISTRATĂ DE VECNII DIN UNGARIA

Managerul ne-a oferit, spre pildă, cazul vecinilor unguri care au înregistrat marca de palincă şi au transformat-o în produs naţional.

Da, sigur, palinca ar putea forma profilul unui studiu de caz.

Însă, nu doar lipsa unui brand puternic face ca investitorii din această industrie să nu vină să cumpere o fabrică aici, ci şi piaţa tot mai comprimată. De la peste 100 de producători locali în 2008, în industrie – în anul 2014 – au mai rămas mai puţin de 20.

Cu câtva timp în urmă, Tudor Furir spunea:

Industria din România este distrusă încet-încet. (…) Eu nu cred că în industria asta va in­ves­ti vreun jucător mare în Ro­mâ­nia. Dacă vorbim de zona local premium, ea ar putea fi interesantă pentru com­pa­niile mari, dar aceasta a fost, mulți ani (ne referin, în special, la anii crizei acute) într-o stare de cădere/ într-un declin pronunțat.

MIHAIL GĂLĂȚANU

Despre PERNOD-RICARD:
Pernod Ricard

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Alcool, Analiză Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2019 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.