Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec Iubesc Vinul Romanesc
Foarte usor! Conteaza, in primul rand, daca doriti sa cumparati un vin PENTRU consum sau PENTRU delectare! Sa stiti ca e o mare diferenta, atat de pret, cat si de calitate (logic). Apoi, depinde si IN CE MOMEMENT dorim sa-l deschidem, precum şi de CU CINE esti la masa. „Producătorii ...
Citește mai mult
Prolectus FGCR
Diageo, care este numarul 1 global pe piaţa de băuturi alcoolice premium, a realizat o tranzactie prin care si-a cedat 19 branduri din fondul său de comert firmei americane Sazerac, contra 550 de milioane de dolari. Obiectul vizat sunt brandurile Diageo, respectiv: Seagram’s VO, Seagram’s 83, Seagram’s Five Star, Myers’s, ...
Read More
Pernod Ricard, conviviality creators
berea, apa minerală. mare preț
De la apă pornesc toate. De la apa cea mai pură. Pentru că tocmai de aia vor ieși bune berele, de la apa de izvor. Apa de munte este cea mai bună băutură sau ingredient principal. Orice ar zice unii, alții, tot apa rămâne băutura băuturilor ...
Read More
AVINCIS
Evenimentul “Degusta Italia” de pe 20 noiembrie (azi), organizat de către Agenția Italiană de Comerț Exterior sub patronajul Ambasadei Italiei în cadrul programului celei de-a Treia Săptămâni a Bucătăriei Italiene în Lume, vrea sa promoveze în tara noastra produsele italienești de calitate superioara din categoria food&wine. F.A.P.I., Frantoi Artigiani e ...
Read More
MALTA TRAVEL
VINVEST, impreuna cu Asociația de Cultură și Promovarea Vinului VINVEST, va organiza in ziua de marți, pe data de 4 decembrie 2018, la ora 11.00, o conferința de presă ce pregateste evenimentul „Vintest 2018- VIN LA EXPO! Iubesc vinul românesc”. Salonul este dedicat promovării soiurilor românești de vin, cu ocazia Centenarului Marii ...
Read More
Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Brosura Admitere 2018 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti expodrink.ro

DE LA DOMENIILE ANASTASIA, CU DRAGOSTE :) !

România, plai cu viță 🙂 !

Așa ar putea/și ar trebui să scrie, pe fiecare sticlă de vin, ca pe o carte poștală/vedere/felicitare de la DOMENIILE ANASTASIA. Pentru că fiecare sticlă este o scrisoare, personalizată. Pentru tine. Către tine, consumatorule. Către tine, iubitorule de vin. Unică, plină cu vinul de astă-vară – sau de cine-știe/cu câte veri (multe!) înainte. Vinul asta, de fapt, și este: o SCRISOARE DE DRAGOSTE, de la producător către consumator, care trece prin mai multe mâini (de SOMELIER, de exemplu) până ajunge la țintă. O scrisoare de dragoste – și nu oricum, ci una înfocată 🙂 . Pasională. Turmentată. Absolută!

Am rămas dator, în acest număr, cu o discuție despre CRAMĂ, NOUA Cramă Anastasia. Datorie restantă de mai multe numere.

Este vorba de o cramă care se dezvoltă prin mărirea capacității de producție, dar și prin întinderea unor antene în afară.

EXPORTUL DE VIN ROMÂNESC FACE MUGURI FRUMOȘI
Am pornit, să recapitulăm, de la ce ni se pregătește. Păi, în primul rând, o defilare/și o combinare de noi soiuri, ne referim la RIESLING și FETEASCĂ.

A, și în cazul în care nu știați, un lot/ este vorba despre un canal deschis, din 2016-2017, spre export, anume Elveția și Canada. Este drept, nu vorbim de un lot de sticle foarte mare, ci – deocamdată – unul moderat, care să cuprindă în jur de 3.000 sau 4.000 de sticle.

ÎN VALOARE ABSOLUTĂ, TOT ESTE VORBA DE VREO TREI SAU PATRU TONE
Ceea ce înseamnă, în valoare absolută, cam echivalentul a trei tone (sau chiar aproape patru) de vin din Dealu Mare, care să ia drumul străinătății – și al degustărilor străini, ce se vor mira de plăcuta surpriză pe care o va face vinul pornind de la Strejnic, spre papilele străinilor care nu îl cunosc încă.

Pentru străinătate, o firmă/un profesionist a intermediat între DOMENIILE ANASTASIA și statul canadian, ca să ducă vinul de la/lângă Ploiești și pe continentul american.

Câți bani au venit din export? – am fost curioși noi, ca niște reporteri (adevărați).

Răspunsul gazdelor – și, îndeosebi, a lui Constantin Marin – a fost : în jur de 1 (un) milion, cel puțin deocamdată. Cee ce nu este chiar de ici de colo, pentru că acești bani înseamnă, până la urmă, capitalizare: în cel mai normal sens al cuvântului.

Înseamnă bani care sunt traduși până la sfârșit în alți bani, care iau drumul piețelor de desfacere. Efortul de desfacere suplimentar este justificat și prin motivația faptului că arealul viticol în posesie s-a dublat.

Dacă în portofoliul de până acum se aflau doar șapte hectare și jumătate, acum sunt, deja, un număr de cincisprezece.

Progrese însemnate se realizează și pe FRONTUL soiurilor Riesling și Sauvignon Blanc.

Asta și pentru că, în materie de CHARDONNAY/baricat și nebaricat, Domeniile Anastasia făcuse, în anii trecuți, din 2013 începând și până acum, adevărate minuni. Spunem adevărate minuni, în cunoștință de cauză, pentru că referim și la PREȚ.

Să obții o calitate foarte bună la un soi atât de nobil și să mai poți – pe deasupra – și să menții un preț foarte bun –  adică 15 lei la cel nebaricat/ și doar 20 de lei la varianta baricată (ceea ce înseamnă un consum de energie respectabil, pentru câteva luni bune) este, trebuie s-o recunoaștem, o PERFORMANȚĂ.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Filed in: Producatori, Vinuri Tags: , , ,

Leave a Reply

Submit Comment

OXYGEN
© 2018 topwines.ro. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Webdesign by Mihail Galatanu.